eatreadwearlove

15 Aralık 2013 Pazar

Starbucks-Kaloricinno



Starbucks 2003 yılında hayatımıza girip,kısa zamanda hayatımızın vazgeçilmezleri arasına girmeyi başardı.Alışveriş merkezlerinde,İstanbulun en işlek caddelerinde,parklarda,deniz kenarlarında hatta okullarımızın içinde bile bi Starbucks bulmak mümkün artık.Biz ona alıştık,o da bize.Peki bu alışkanlığımızın zararları var mı?Starbucks ''sadece kahve'' satıyor diyebileceğimiz kadar masum mu?

Keşke hayır diyebilseydim ama malesef işin rengi öyle değil arkadaşlar.Starbucks artık alışkanlıktan çok ''bağımlılığa''dönüştü.Bundan 6 sene önce Amerikaya gittiğimde sokakta yürüyen insanların ellerinde kocaman kocaman frappucinoları vardı.Tabi o zaman hiç bişeyin farkında değildim,ben de iki hafta boyunca gidip gidip içmiştim...
Durum biz de bu kadar vahim değil,biz biraz daha yavaş yaşadığımız ve biraz daha sofra düzenine sahip olduğumuz için henüz bizi Amerikalılar kadar etkilemiyor.Biz de ''çay'' hala var olmak için direniyor.Ben bugün olası tehlikelere karşı uyarmak,Starbucksta ne içmemiz nelerden uzak durmamız gerektiği ile ilgili minik bilgiler vermek istiyorum sizlere.



-Frappucino feat Mocha-
Frappucino ve Mocha Starbucksın en kalorili iki içeceği.Sadece kalorili olsa neyse bir de Amerikan Men's Health Dergisinin 2010 yılında seçtiği en zararlı 20 içeceğin arasına girmeyi başarmış.Hot White Chocolate Mocha(520 kcal),Vanilla Frappuccino(290kcal),Pepermint White Chocolate Mocha(460kcal)
Bana kalırsa en uzak durulması gereken içecekler bunlar.Hem içinde bol bol şeker bol bol trans yağ var hem de kolestrol oranı da çok yüksek.
İtiraf etmek gerekirse benim en sevdiğim içecek Chocolate Frappuccinoydu.Ustunde kremasıyla oh oh...Ama kilo vermek yada formumuzu korumak istiyorsak,böyle gereksiz kalori alımlarından uzak durmamız gerekiyo:(


-Caffe Latte-
Az önce de dediğim gibi ben her gittiğimde Chocolate Frappucino alırdım.Sonra radikal bi değişiklik yaparak yağsız sütle şekersiz Caffe Latte içmeye başladım.Frappucinodan sonra çok tatsız geldi evet ama alıştım,insanoğlu nelere alışıyor buna mi alışamayacak:)Simdi severek içiyorum:)



Bu küçük tavsiyelerden sonra gelelim içeceğimizin kalorisini azaltmanın yollarına.Hadi tavsiyemi dinlemediniz frappe içiceksiniz.E onu da fotoğraftaki kiz gibi hem kremalı hem de orta boy içmeyeceksiniz değil mi:)





-Tall boy tercih edin-
Gecenlerde bi tweet okumuştum,Starbucksta tercih ettiğiniz ''size''sizin de ''size''ınızdır diye.Yani kilo problemi olanlar büyük boy tercih ediyo diyordu.Siz siz olun Starbucksta ne içerseniz tall boy yani küçük boy için.Evdeki muglarımızın büyüklüğüyle eş değer.Yeter de artar bile:)Sonra o büyük boylar ziyan olmasın diye bitirmeye çalışıyoruz boşu boşuna kilo alıyoruz.

-Yarım yağlı yada yağsız süt tercih edin-
Sütler de ne kadar kalorisiz görünse de içinde yağ olduğu için bi hayli kalori almamıza sebep oluyor.Yağsız sütle tall ice mocha 201 kcalken yağlı sütle 237 kcal.Boylar artınca aradaki fark da artıyor tabi.Ben yarım yağlı sütü tercih ediyorum,çünkü yağsız süt içiminde yağda çözülen vitaminler alınamıyor.Soya sütü de kullanabilirsiniz,inek sütü alerjisi olanlar yada laktoz intoleransı olanlar için iyi bi seçim olabilir.Ama hiç denemediğim için tadı hakkında bi yorum yapamayacağım.



-Kremalar Suruplar  ve Soslardan uzak durun-
Kremanın affedilir tarafı yok malesef.Tamamen yağ bombası.Kesinlikle tüketilmesini önermiyorum.Şuruplar içinse şekersiz,tatlandırıcı kullanılarak hazırlanmış alternatifler var.Bunlar 0 kalori.Hatırladığım kadarıyla vanilya ve fındık aroması mevcut.Ben tatlandırıcıların o metalik tadından hoşlanmadığım için tercih etmiyorum,ama şekersiz kahve içemeyenler için güzel bi öneri.Bunlar da bütün sosların kalori tablosu .http://www.kalori.biz/images/stories/starbucks3.jpg




Bu da internette bulduğum tavsiye edilen içeceklerin listesi.Kalorileri doğru.Güvenebilirsiniz:)


 Bugünlük benden bu kadar.Starbucksı boykot etmekten vazgeçtiğimi düşünmeyin sakın.31 Mayıstan beri hiç içmedim sadece tuvalet ve bekleme alanı olarak kullanıyorum.Ama Starbucksın bi marka olduğunu,içeceklerin lezzetini ve Yeditepedeki Kafein House un ya da Carribou nun Starbucks kahvelerinin benzerlerini ürettiğini inkar edemeyiz.Bu yüzden bu önerilerim sadece Starbucksta değil bir çok kahve firmalarında geçerli olucaktır:)

Yine de söylemeden geçemeyeceğim: AZ KAHVE ÇOK YEŞİL ÇAY!

(Beğendiğinizi,beğenmediğinizi söylerseniz sevinirim:) Hatta beğenip paylaşırsanız havalara uçarım:)Hepinize iyi haftalar(((: )






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder