eatreadwearlove

18 Aralık 2013 Çarşamba

Haydi Makarnanın Adını Temize Çıkaralım!





Makarna deyince aklınıza ne geliyor?Benim aklıma önce İtalya geliverir,mutlu olurdum.Sonra da ''Ama çok kalorili boşver be Nazlı ''deyip makarnayı aklımdan çoook uzak köşelere göndermeye çalışırdım.Bu algı sizde de var mı?Siz de benim gibi makarnanın kalori bombası olduğunu mu düşünüyorsunuz?Haydi gelin makarnayı birlikte aklayalım:)



Makarna protein içeriği yüksek olan durum buğdayından elde edilir ve kan şekerini hızlı yükseltmez.E kan şekerimizi hızla yükseltmeyeceği için bizi uzunca bi süre tok tutar ve enerjimizi uzun süre depolar.Hatta sporcular vücutlarında enerji depolayabilmek,yarışmalarda enerjilerini daha uzun süre koruyabilmek için makarnayı tercih ederler.(Messinin maçtan önce iki tabak makarna yediğini düşünsenize:)))
Ayrıca makarnanın yağ oranı ve glisemik indeksi çok düşük.Bu da makarnanın diyet programımız için bi tehdit olmadığını,aksine tercih edebileceğimiz bir gıda olduğunu gösterir.





-Haşlama Yöntemi-

Makarna yapmakta ne var dediğinizi duyar gibiyim.Evet çok kolay haklısınız.Ama bu püf noktasını vermezsem,haşlarken makarnanın besin değerlerini kaybedebilirsiniz.
Ben makarnayı eskiden kocaman tencerenin ağzına kadar su doldurup öyle haşlar,sonra da süzerdim.İşte en büyük yanlış!Makarna hem B vitamini hem de A vitamini içerir.B vitamini su da çözündüğü için,eğer haşladığımız suyu dökersek B vitaminini de kaybetmiş oluruz.
Bu nedenler makarnayı haşlarken,çekeceği kadar su ile haşlamamız gerek.Bu şekilde makarnamızı süzmeye gerek kalmaz,B vitaminini de kaybetmemiş oluruz.


-Suçlu Soslar-

Makarna kilo yapmıyor dedik ama bu kadar da demedik canım.Soslu makarna tabi ki kilo yapar.Neden mi?Mesela Alfredo sosun yapımını ele alalım,1 paket krema kullanılıyor.Krema=Yağ.Biz az önce makarnaya yağ oranı az demiştik,e Alfredoyu döktük ne oldu yağ oranı hoooop diye yukarılara çıktı.Yada Pesto sosunu düşünelim.Pesto sosu için 50 gr şam fıstığı kullanılıyor,bu da 27 gr yağ demek.Bakın noldu?Yine yağ aldık,yine kalori aldık!

Bu yüzden makarna soslarının tüketimini sınırlandırmalıyız.Makarnanın bütün masumluğunu elinden alıyor.İlle de soslu yemek istiyorum derseniz,domatesli fesleğenli az sarımsaklı az zeytinyağlı soslarla da harikalar yaratabilirsiniz bence.



                                     


-Makarna Kalorileri-

Bir tabak makarna 450 kcalldır.Yani tahmin ettiğimizden düşük.Şimdi gelin soslarla ne hale geliyor görelim.

Napoliten sosla 623 kalori.
Kremalı mantar sosla 723 kalori
Bolognez sosla 673 kalori
Alfredo sosla 600 kalori
Pesto sosla: 630 kalori
2 dilim peynirle:546 kalori(Bence en lezzetli tüketim şekli:)



Sonuç olarak makarnamız çok masum.Onları soslarla kirletmeyelim:) Makarnalarımızı sossuz tüketelim.

Not: Bu postun konusu canım arkadaşım Deniz Helvacıoğlundan geldi.Umarım hoşuna gitmiştir:)Çok çok teşekkür ediyorum:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder