eatreadwearlove

20 Aralık 2013 Cuma

Bana Buzdolabınızı Gösterin,Size Kilonuzu Söyleyeyim!



Sizin de babanız tam dikkatli beslenmeye çalışırken eve kocaman Milkalarla geliyor mu?Ya da anneniz yeni aldığı Acti-Fry ile habire patates kızartması yedirmeye çalışıyor mu?!Ben bu durumdan çok muzdariptim arkadaşlar,dışarda kiloma dikkat edicek yöntemler bulmuşken evde resmen annemin babamın tuzağına düşüyordum!Taa ki kendime bi kural listesi hazırlayana kadar...Bunu uyguladığımdan beri evde atıştırmalarım bi hayli azaldı,şimdi size listemi yazacağım.Sizin için de faydalı olacağına 
inanıyorum.





-Masaya sehpaya atıştırılacak şeyler koymak YASAK-

En farkında olmadan tüketilen ve en çok kilo aldıran şeylerden biri de bu aslında.Mesela sehpanın üzerinde kuruyemiş duruyor.Gidip gelip bi tane derken insan kaç tane yediğinin farkına varamıyor.Ben bi gün o şekilde bi kase fındığı yarıladığımı fark ettim şok oldum.5 fındığın 1 çay kaşığı yağ olduğuunu düşünürsek,aldığım kaloriyi hesaplamak bile istemiyorum.En kötüsü de orta yere konulan cips.Allahtan bizim evde kimse cips sevmez,ama bi arkadaşımın evinde yemek masasının üstünde duruyodu,gidip gelip yiyoduk.Hayır bi de insanın aklında yokken gördüğü için canı çekiyor yiyesi geliyor.O yüzden o masadan yemekler hemen KALKMALI!


-Her yer SU!-

Nasıl az önce dedim,görmesek canımız istemiyor diye.Su da öyle işte.Sadece susadığımızda su içersek vücudumuz için gerekli olan su ihtiyacını karşılamamız mümkün değil.O yüzden çalışma masasında,salonda bir bardak suyumuz hep olmalı.Biz o orda oldukça onu bitirmek için uğraşır,böylece su tüketimimizi de arttırmış oluruz(Su tüketimi vücudumuzun bütün yıkım reaksiyonlarında kullanıldığı için kalori yakmamızda en büyük yardımcılarımızdan biridir)

-Tabaklar ve çatalların boyutları KÜÇÜLMELİ-

Tabakla ne alakası var demeyin.Küçük tabak kullandığımızda az koyduğumuz yemek,gözümüze çok görünür.Bu da önce ''gözümüzü doyuracaktır''.
Ben malesef hızlı yemek yiyen biriyim.Bu da tokluk hissimi geciktirip,daha fazla yemek yememe sebep olur.Bu alışkanlığımdan kurtulmak için bol salata tüketirim.hani bi taraftan salata yiyeyim yemeğimi yemeyi geciktireyim diye.Şimdi bunun yanında küçük çatal kaşıklar kullanıyorum.Hani şu tatlı kaşığı dediklerimizden.Böyle olunca bi kaşıkta yiyeceğim yemeği 2-3 kaşıkta yiyorum bu da yemek hızımı düşüyor.

-Yemeğinizi tabağınıza siz KOYUN-
Anneler kıyamaz,hep bi kaşık daha fazla koyar.Misafire gittiğinizde ev sahibi tabağınızı sonuna kadar doldurmadan rahat etmez.Ne kadar,ne ölçüde yemeniz gerektiğini en iyi siz bilirsiniz.O yüzdne üşenmeyin,yemeğinizi siz koyun.Hem kalkıp otururken yemek yeme sürenizi de uzatmış olursunuz:)


-Sadece yemek masasında yemek YENİLMELİ-

Peki neden?Örneğin televizyon karşısında koltukta oturup,bir tepside yemek yiyorsunuz ve bunu haftada bi kaç kere tekrarlıyorsunuz.Sonra beyin bu davranışa alışıyor ve o aktiviteler esnasında hep yemek yemeği hatırlıyor bu da acıkmasak bile yemek yeme isteği duymamıza sebep oluyor!



-Masaya tuz KOYMAYIN-
Çok tuz yiyoruz arkadaşlar çok.Zaten alışkanlıklardan dolayı annelerimiz yemekleri diğer Avrupa ülkelerinden daha tuzlu yapıyor,biz bi de üstüne tuz katıyoruz.Dünya Sağlık Örgütüne göre max tüketilecek miktar 6 gramken bizde 14 gr.O yüzden aynı restoranlar gibi yavaş yavaş masadan tuzları kaldırmalıyız.Yemek ortasında kalkmaya üşeniriz belki de az tuz tüketiriz.



-Buzdolabında zararlı şeylere yer YOK-
Eğer evde tek değilseniz,ev arkadaşınıza ya da ailenizden birine sizin için zararlı olan(çikolata,tatlı,dondurma,gofret vs gibi şeyleri) ''size göstermeden''buzdolabının en arkalarına saklamasını rica edin.Önlerine de sizin sevdiğiniz meyveleri koyabilir.
Eğer siz dolapta atıştırmalık bi tatlı olduğunu bilirseniz,aklınızda sürekli acaba ne zaman ''onu yesem''gibi sorular olacaktır.Hiç bilmeseniz aklınıza gelse bile zaten evde yok deyip geçiştirirsiniz.Tek yaşıyorsanız zararlarını bildiğiniz gıdaları hiç almayın,dolabınıza koymayın. Araştırmalara göre, buzdolabı düzenlerine dikkat ederek sadece meyve ve sebzeleri orta rafta bulunduranlar ayda 2 kg veriyor.Ayda 2 kilo?!Hiç de azımsanacak bi rakam değil he:)


Aynı kurallar bizim ev içinde geçerli.Annemler için zor oluyor ama uygulamaya gayret ediyoruz.Sağlık beslenmenizi destekleyecek küçük ama önemli şeyler.Umarım siz de sevmişssinizdir.Fikirlerinizi paylaşın,benim için önemliler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder